penaja utama

10 April 2012

merempit..

sabtu pagi...
lepas suboh...setelah selesai tugas kaklong..
kaklong dan papa merempit..
kemana?
balik kampung...!!!
hehehehe!
kenapa merempit kaklong..anak2 macam mana?
pertama...
kaklong ada hal sedikit yang harus diselesaikan..mak kaklong cakap..nak tak nak mesti balik,walaupun sekejap..
so,tak nak derhaka kena lah balik...heheheh!
kedua...
anak2 kaklong yang di serang chiken pox,belom pulih sepenuhnya...
jadi mereka harus kena tinggal..dan tugas mejaga adik2 kaklong serahkan kepada kakyien..sebaik ado anak daro yang buleh diharap jaga adik2..
ketiga..
kereta tua kaklong tu tetiba buat hal,so kenalah balik naik motor...sebaik kampung tak jauh...huhuhuhu!

bertolak dari sini pukul 6.15pagi..
sampai kampug lbh krng 9.30pagi...
disebabkan mak kaklong tak ada,dia ke johor bahru..so kaklong tak boleh lama2 dirumah..
terus kerumah abang..settle kan masalah dengan abang jap..terus kaklong cabut balik..risau gak tinggal kan anak kat rumah tu....

masa dalam perjalanan balik,papa ajak kalong ikut jalan titi(kuala kelawang)_semenyih...
1st time kaklong ikut situ...tapi kaklau takat sampai ke penjara kuala kelawang tu kaklong dah pernah sampai,masa tu ikut papa pergi kerja kat sana...
tapi melalui jalan hutan kat sepanjang jalan adalah terbaik....
kalau tak silap kaklong jalan tersebut melalui banjaran kot..sebab semakin tinggi mendaki..dikiri kanan jalan semua hutan belentara dan gaung...huhuhu!
tapi walaupun matahari panas terik...udara sejuknya terasa..rasa macam kat CH pulak...heheheh!



singgah jap kat tepi sungai ni,hilangkan segal kat bontot punggung..hahahah!

apa yang merik melalui jalan sini,jalan tak sibuk...hanya terdapat perkampung orang asli,...
dan paling best..
sepanjang jalan ada air terjun kecil...
tak silap kalong ada 3 - 4 tempat macam tu...
jumpa jer kaklong berhenti ambil gambo....




ada satu air terjun tu tersuruk sedikit..
jau sedikit kedalam gaung...papa berhenti jugak nak suruh ambik gambo...
tapi air terjun nya tak nampak..kalau guna DSLR mugkin boleh nampak kot...
ni guna h/p cap ayam kaklong...huhuhu!
kat dalam tu air terjun nya..tapi bunyi air tu jatuh boleh didengar dengan jelas dari tepi jalan tu....


tasik empangan air pun ada,punya lah gayat kau kaklong..hahahah!


kaklong rasa perjalanan ikut jalan ni tak makan masa lama sangat kalau biasa kaklong balik makan masa 3jam..ni 1jam 45minit dah sampai...tapi sunyi jer sikit,papa cakap sunyi banyak...heheheh!

tapi ada suatu tempat ni...
ada sesiapa berani nak pergi tak?


ada beran!!!!!
:)

24 comments:

  1. beraninya kaklong lalu jln camtu...kalo sy dah seram sejuk dah..huhuh....tp best ada air terjun....

    gunung besar hantu?? eiii, idok ler....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaklong ckp dgn suami kalau kaklong sorang drive ikut sini memang tak berani...hahahah!

      Delete
  2. Perghhhhhh!!! merempit tu ;) ai dh lama x naik moto. huhuhu

    ReplyDelete
  3. papa mifz dah lamo tak merempit...huhu

    ReplyDelete
  4. kak long jalan sunyi pun akak tak nak lalu he he..
    kobeh punggung naik moto kak long..tapi abang akak suko bona naik moto..mudo2 dulu klu nak ajak poi kl..naik moto kato e..dio maleh lamo2 jalan jem tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang sebona ea nak copek pun iyo kak oiii...heheh!

      Delete
  5. siang cantik tempat tu tapi kalau malam naik motor sorang atau berdua seriau jugak. Kena pulak malam Jumaat Kliwon dan renyai2 pulak tu .... huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau sensiang hari pun kaklong rasa kalau jalan sensorang pun serammm...
      huhuhu!

      Delete
  6. kalau slim macam ko takpelah kaklong
    kalau mcm den ni...mahu merana motor tu..hik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. wakakaka...tak try mana nak tau...
      kihkihkih!

      Delete
  7. Weee.. berdua-duaan ye kak long... :D

    ReplyDelete
  8. kak long, kita pun pernah ikut jalan ni.. masa nak balik KL waktu raya.. kalau ikut kuala pilah memang jem la sampai seremban.. ikut jalan kuala klawang ni memang tak banyak kete.. sunyi.. dah jalan jauh baru jumpa pekan kecik.. kalau waktu malam memang tak berani nak lalu sini.. takut kalau2 kete buat hal.. takde sape nak nolong..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah nasib abik ada jalan altenatif kan....
      tapi seram gak kalau dah malam2..huhuhgu!

      Delete
  9. kaklong .. mandi kat jeram gading tu tersangatlah bestnye, akak dah dua kali mandi kat situ ... best dan airnya teramat2 sejuk., org pun tak ramai

    ReplyDelete
    Replies
    1. uishhh..iyo kok kak?
      nak try lah sekali....heheheh!

      Delete
  10. Fewwit. Merempit berdua duaan ya! Hehe....

    ReplyDelete
  11. kalau ada Gunung Hantu Besar.. aku takut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko singa pun takut hantu?
      wakakakak!

      Delete
  12. jom pi malam malam tak payah bawak toshlait - ada beran? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. GB try dulu,baru kaklong...hahahah!

      Delete