penaja utama

03 August 2011

kalau yer pun tak pose...jangan lah nak menunjuk-nunjuk..!!!


masuk hari ke-3 kita berpuasa...
syukur alhamdulillah...
kita masih bernyawa,untuk terus menjalankan ibadah wajib ini....
wajib bagi semua umat islam....
terutama yg sudah baliqh....

tapi masih ada segelintir yg tak menghormati bulan puasa yg mulia ini...
tanpa segan silu...malah berbangga tak perpuasa....
kaklong pun sebenarnya,bukanlah seorang ustazah...
yang pandai nak bercerita mengenai agama...
tapi kalau setakat pekara yang wajib tu tak kanlah nk diperlekeh-lekeh kan...
kalau yer pun,tak puasa,jangan lah nak menunjuk-nunjuk...
malu juga kepada yang bukan islam....



ini,tak pasti pulak orang islam ke tak...
tapi tengok dari segi paras rupa macam melayu...
kalau dah nama nya melayu,tentu la islam...
yang lelaki,cukup bangga menghisap rokok sambil tangan tu menjinjing bungkusan mekdi...
tak ada rasa bersalah langsung diwajah mereka...
apa nak jadi lah dengan remaja zaman sekarang...!!!

14 comments:

  1. org luar kot tu kaklong?hai ontah la budak2 nijam..

    ReplyDelete
  2. kak long mungkin jugak orang sabah atau serawak
    sbb kebanyakan muka mcm melayu tp org iban ke apa ke kaum etnik tu
    dan beragama kristian

    tp sekarang ni memang banyak yg tak puasa dan makan pun selamba je
    sbb pernah jumpa masa di pasar ramadhan beberapa tahun dulu, dah lah diorang berniaga makanan, tp selamba je makan di dlm lori
    sedih dan terbantut nak membeli

    ReplyDelete
  3. dabel cis beger... sedapp..
    ( gua tak posa hari ni..)

    ReplyDelete
  4. mmg ada org2 yg mcmni kak long. selamba je muka!!!

    ReplyDelete
  5. golongan macam ni patut sangat kena angkut dgn van jenazah, lepas suruh bermalam dalam lubang kubur semalam, baru insaf.

    ReplyDelete
  6. dia tapau utk gelpren dia kot :p

    ReplyDelete
  7. Long... bak kato kakNgah..memang tak semonggah semasing tu

    angkut dalam kerando terus elok ea

    ReplyDelete
  8. kak long..tadi dongar berito..baru tigo hari poso..ramai dah kono tangkap..lobeh ramau dari tahun dulu..tu yang kono tangkap kak long..tak tak kono..agak2 e lagi ramai kan..

    ReplyDelete
  9. ANAK SAPA LAH TU YE..KAHKAHKAH

    ReplyDelete
  10. kita pernah nampak jugak kak,selamba je dia isap okok sambil jalan kaki.

    ReplyDelete
  11. Dah tak ada 'kemaluan' dah tu...

    ReplyDelete