penaja utama

27 September 2012

Berkelah di Port Dikson..:)

Bersambung dari n3 yg sebelum ni...
yang sebenarnya..sebelum kaklong rasa nak joint gather2 hari tu,papa bdk2 ni dah janaji nak bawa diorang p piknik kat PD...so,kaklong diam kan jer..tak ckp apa2 pun dengan diaorang nak joint group kite-kite aje...
tapi lagi sehari nak pergi,kaklong sempat cakap dengan papa.."anta mama p Bangi boleh?,nak jumpa kawan2 maya,sekejap pun jadilah.."..tah apa angin nya nak pulak dia..kanak2 pun setuju...Ai like!

so lepas tu..terus berombongan cik kiah ke PD....

lokasi?..dekat dengan kem askar tu,nama tempatnya tah apa tah,kaklong pun tak tahu..kui kui kuiii...
nak pergi ke Teluk Kemang tu mcm ramai sangat orang....

sebelum mandi2..kita makan dulu!...

lauk pauk yg kaklong masak sdri dari rumah,rendang daging,ayam goreng,daging masak kicap,sambal sotong,acar mentah,agar2 kentang yg sama dibawa kebangi..:)
pisang tu beli..ngeh ngehh ngehh..

dan..
sirap pandan satu tong kecil..kehkehkeh..

memang rasmi kaklong,suka masak dari rumah bila bawa nak p mandi2...
boleh ulang2 makan sambil mandi2 tu..yang penting...JIMAT...hehehe

kekanak sibuk main pasir dulu..bujang pakai seluar hitam tu kawan haziq..
haziq ajak sbb boring katanya tak ada kawan2...

kakak,tolong perhatikan adik2..:)

kakya budak demok yg lapo balik lepas main pasir & mandi...
habis kepuh kaki..hihihi...

papa duk layan kekanak kecik mandi...
maaf gambo kabur,maklum lah kamera tak canggih...heheh

tengah laut tu dah mendung,angin kuat sangat...dahhh...
JOM BALIK...
:)

33 comments:

  1. assalam kak long..lamo akak tak poi mandi2 ni..bukan aka..budak2 he eh...akak memang dari kocik tak goma mandi laut..

    ReplyDelete
    Replies
    1. anak kaklong ckp air masin...hehehe

      Delete
  2. Replies
    1. menantu ko yg beblang badan dia..sebaik hari tu mendung jer...hahaha

      Delete
  3. dah main air makan tu memang best. Kena masakan kaklong yg sedap2 tu lagilah berselera

    ReplyDelete
    Replies
    1. suka bw mknan dr rumah,jimat lah kata kan..hahaa

      Delete
  4. hahaha..setong air sirap! Minum tgh2 paneh kek PD tu mmg sodap..:P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hari tu tak lah panas sangat DZ,tapi disebab kan ais..memang laju lah...hahaha

      Delete
  5. Kalau pergi berkelah memang elok bawa bekal dari rumah siap2. Jimat banyak. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagi pun,boleh makan ulang2 kan kak?...:)

      Delete
  6. best kan kak long sekali sekala gi pandai bawak anak2.. tapi tak leh main jauh2 ler... gambo omak mandi takde ke.. kekeke..

    ReplyDelete
    Replies
    1. omak ea tak mandi pun..dah tuo...hahahah

      Delete
  7. budak-budak yang paling seronok bila mandi pantai. tapi yang tak laratnya bila balik tengok anak semua dah jadi coklat koko.

    ReplyDelete
  8. wah..idea yg bagus tu bawa terus setong
    air gitu...senang nk minum...leh copy paste..hik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi tak lah besor benor tong nya,boleh ler utk satu family...hehehe

      Delete
  9. Best nya berkelah.. kalau makchaq, mandi tak, tapi makan, makan, makan...
    lama dah tak pi berkelah... anak2 dah besaq2 dah tak gemar jalan2

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg benornya bdk2 ni dah bising dah lama tak mandi laut...kaklong ikutkan ajer..tu ler,besok anak2 dah besar tak de sapa plak yg heboh nk pergi...hehehe

      Delete
  10. perghhh, byknya makanan....sy kalo g PD x bwk mknn pun...kalo nak mkn, singgah umah abg sy kat PD tu..kekeke....itu pun kalo dia masak la..huhuhu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaklong ni ramai anie,klu nak bebeli ajer lebih dari duit minyak dgn tol nanti..hahaha

      Delete
  11. Tong air tu sama macam saya punyaaaa!

    ReplyDelete
  12. manyak weh Kak Long masak. kiter nk nompang mkn...hihihii

    ReplyDelete
  13. dah lamo PM tak turun PD...

    syok kan kalau berkelah ramai2 disamping keluarga...:)

    ReplyDelete
  14. lamanya kita tak pegi tepi pantai.. nak ajak encik suami pegi PD minggu ni kalau dia rajin nak bawak..

    ReplyDelete
  15. sonoknyer mandi pantaii kann.. ehhheee

    ReplyDelete