penaja utama

01 March 2012

percubaan pertama...

dah lama sangat teringin nak buat...
tengok orang buat,kaklong pun nak buat...
ada jer halangan...
malas lah,penat lah....modal tak ada lahhh...hehehehe..

tapi,semalam akhirnya berjaya juga....
berteman kan kakya...kaklong ke pekan kajang,mencari bahan2..
alhamdulillah.....berjaya percubaan pertama kaklong ni...
atas bantuan anak dara dan anak bujang kaklong malam tadi...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
meh meriak tujuk  mixer kenwood step by step
heheheh..







tadarrrrrr.....
wa teruja beb..!





lepas ni nak belajar melukis pulak atas apam polkadot nih....
Dik,sila bagi bintang
:)

16 comments:

  1. 5 bintang ni kaklong..tahniah..tahniah..

    eh akak selalu lupo namo kaklong yg sebonar lah..padanlah selalu nampak namo ni di fb..sorry yo kaklong..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. fuhyooo..tq kak anim...
      heheheh..!





      laaa iyoo ko kak,soba yoo lahhh...hahahah!

      Delete
  2. Alhamdulillah. Bila ada kemahuan pasti ada kejayaan. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah kakcik..syukur sesangat...
      :)

      Delete
  3. sorilah, dah tongahari br nak tgk blog kaklong ni ha. pi cucuk peha fiqah.baru lopeh masak..patut terbau apam polkadot dlm mimpi mlm tadi..hi2..jadilah tu apam tu..nk brpo bintang?bulan pun boleh bagi. kalau xnak apam tu berlubang kaklong, lain kali kukus api kecik jer.pastu isi biar hampir penuh agar apam tu naik lebih dari cup..kdg2 lps kuar dr kukus, dia jadi mendap sikit..wah..pjg lebar komen den..mcm terror nar..komen ikhlas ni, sok2 bolh bisnes kat kwn sekolah haziq. ha, lagi satu..apo tak tayang mixer baru haritu..kenwood lagi..wah...tak longoh dah tgn nak pukul tolor&gulo sampai kombang..hi2..good job kaklong!!!!kene rajin buat, lama2 tambah gebuz apam's tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nagih tak dak bobotr kono cucuk?heheheh!
      tak belubang pun..cuma filing tu mcm jatuh kat buntut apam tu,tapi lan kali dah yau nk ejas ea...mixer kenwood tu dah lamo klong boli lah dik,dah masuk 2thn pun,jrg guno yo..ni tongah bodek along kau nk boli oven pulak...heheheheh!

      Delete
  4. 5 bintang.

    Kalau nak lagi banyak bintang, tambah lagi bintik2 tu .... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow! 5bintang tuuu..heheheh!


      oooo..bintangnya ikut bintik2 nya yer..heheheh

      Delete
  5. Rupa dah cantik. Rasa tentu sedap.... hantarlah sikit ke sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaaa.kak siti(mak adam)lagi teror..heheheh!
      malu lah nak antar...:(

      Delete
  6. wah kak long..hebat dah ni..boleh buek laie ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. laaa..semalam maso paneh2 laie dah tinggal separuh anak2 dgn papa ea kojo an...haziq pagi tadi siap bwk poie sklh kak....hahahah

      Delete
  7. kaklong, sy tengah cari org nak buatkan apam ni utk besday adam nanti...
    dah teror tu blh la bawak ke sini sikit...hehehe....

    ReplyDelete
  8. sedappppppppp.........
    dudak debab makan hurup I, R ,Z dam kaler-kaler yang lain...

    ReplyDelete