penaja utama

04 July 2011

tertelan...


hari ini cuba tak nak layan tenet...
lalu dua tiga kali kat laptop ni...
asyik2 menjeling jer....

hehehe....

tak boleh jadi ni....
tangan ni gatal gak nak bukak....
nak cerita sikit....
pasal kaklong....
ko orang jangan gelak lak yer....
tapi klu ko ornag nak gelak gak nak buek cam no.....

hahahahah...!

sabtu lepas,tangah hari tekak terasa sangat nak makan laksa penang...
terasa-rasa kat tekak ni....
tak boleh jadi,pergi beli bahan2nya...

maka buat laa...

dah buat laksa,makna nya tengahari tu kaklong tak masak nasi...
laksa yang dah lama tak makan,dimakan habis tengahari tu jugak....

malam nya nak makan apa?

malas nak masak lagi...ajak papa pergi pasar malam bangi...
papa beli sate,kaklong tak kisah sangat,apa yg dibeli tu la tu la yg kaklong makan...



pic~googel
contoh sate yg dibeli...

tengok harga pun boleh tahan..secucuk 5 posen jer....
boleh la kan...
makanan lain ada gak dibeli...
kang takut tak cukup pulak...

sesampai kat rumah budak2 ni ambil la sate tu sorang satu..
sorang cakap keras,sorang lagi pun cakap keras...
papa pun ckp keras...

so,kaklong pun tak kisah sangat la...
ambil secucuk makan..
siap tarik kat tepi mulut..sambil gigit
ko orang boleh la bayang kan macam mana yer...

"huhh..kogreh ea..!"
kaklong menjorit.......

pastu ada bunyi bederup-derup dalam mulut....
kaklong ingat an,sate tu yg hangus tepi2 nya...
jadi keras...
lepas makan,secucuk tu..
kakloang rasa lain macam jer...
rupa2 nya gigi kaklong
sumpikkkkkk....

tunjuk kat papa,
"dah tu mana giginya" papa
"dah telan..!"kakalong
buntang mata papa....
kahkahkahhhh...

ke gigi kaklong yang dah mula mereput?

sebaik kat gigi geraham...
kalau gigit depan maun,tak bercakap dengan organg tak dikenali...


23 comments:

  1. samada sate tu super keras, atau gigi geraham kaklong dah reput!!

    ~ekekeke

    ReplyDelete
  2. DZ,
    yer la kot..sebab hari tu sakit gigi tu...kaklong buat tak tau jer...
    heheheh!

    ReplyDelete
  3. keras btl sate sampai gitu gayanya ha

    ReplyDelete
  4. mimi,
    ,
    memang punnn,tegok dari rupa boleh tahan...hampeh tul!

    ReplyDelete
  5. kakngah,
    kono saun ngn along kau minggu dopan..hahah~

    ReplyDelete
  6. Kak Long mkn sate gigi!!!

    ReplyDelete
  7. Pernah jumpa penjual satey yang bakar semula jualan yg tk habis semalam....jadi keras. Bulan puasa pulak tu. Kesian budak2 nak berbuka...

    ReplyDelete
  8. hahaha.. nampaknyer tak makan lah satay lepas tu.. hahaha.
    tp pelik la.. mana g laksa penangnya?

    ReplyDelete
  9. cklah,
    itu sate tak apa lagi...kaklong dulu suh anak2 beli tau fu fa,sampai nak berbuka tengok basi...kaklong rasa dia jual lebihan semalam...kesian2 anak2 nak makan...

    ReplyDelete
  10. ikhram,

    makan gak rasanya..tapi mungkin tak beli dekat orang tu lagi...



    laksa penang nya dah abis...tak sempat nak ambil gambar...!
    hahahaha!

    ReplyDelete
  11. kak looooonnngggg.sate gigi ko sate daging..he he,

    ReplyDelete
  12. kakerna,
    kahkahkahhh...iyo la kakkk...!

    ReplyDelete
  13. lOng.. tu musti sate yg tak abih somalam punyo tu, di baka ea somula... tu yg koreh jigat tu


    hahaha... nasibla

    ReplyDelete
  14. ibuinta,
    iyo la kan kak,selalu ea cam tu la kan,org tu kiro ea tak ikhlas berjua..kannn

    ReplyDelete
  15. kahkahkah...tertelan ye kak long!! Dasat sungguh mkn satay liat tu smpikan kunyah gigi sendiri pun tak pasan!

    ReplyDelete
  16. mak,
    1st time makan sate gigi...heheheh!

    ReplyDelete
  17. kihkihkihhhhhhhhh....

    kalau xray..mesti nampak gigi kau dah sampai kat mana sekarang...
    ke... still sangkut kat hujung perut...
    aiyokkkk..

    Long..
    bak alamat n fon
    aku nak pos barang

    izat_ttdi@yahoo.com

    ReplyDelete
  18. drs,
    aku rasa dah hancur akau kunyah doc...






    eh,aku pun dapat..ingat kakngah jer,
    dah nak jeles tadi...hahahah!!

    ReplyDelete
  19. gigi bole reput ke?macam pokok?

    ReplyDelete
  20. dah keluar ke gigi tu? ngeee

    Lain kali kena guna gobek kalau beli sate keras mcm tu

    ReplyDelete
  21. Nape tak buat banyak laksa tu? Kalau tak, bolehlah ulang makan sebelah malam tu. Kat rumah ni kalau emak Adam masak laksa, kuahnya satu periuk besar. Mcm nak kenduri ngeeee

    ReplyDelete