penaja utama

12 July 2011

tak pandai....

mak selalu pesan...
"sok2 kalau dah ado gumah tanggo sendiri,kek dapor tu jangan putuih asam mo garam,kok dah abih,poie boli...jangan pinjam ngan orang,pantang tu..."

sampai sekarang,masih teringat pantang larang ountuo tu....
kalau dah habis@terlupa nak beli....
stop masak dulu..pergi kedai beli....


tapi....

kalau tak ada benda alah ni...
kaklong tak berapa pandai nak peteng mengagak bila mengulai...
mesti nak ada kat dapor tu.....!

18 comments:

  1. apokobondo e tu kaklong. pepagi lai ekau dah main toko bondo ni...

    ReplyDelete
  2. kakpah,
    garam kasar la kak...hahahah!
    kaklong tak pandai nak mengulai bilo tak do grm kasar...

    ReplyDelete
  3. hahahahhaa,, tu dehh,, pepagi dah memokak pasal garam kek dapur,, masak apo sarapan pg nih kaklong?

    ReplyDelete
  4. wah!memang air tangan org lamo tangan ko tu kaklong.pandai ngulai guno garam kasar..hanya org tertontu yo yg pandai guno garam kasar ni kaklong..

    posan omak kaklong tu samo cam posan arwah omak akak..huhu

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. kok dah habih... bonti masak..
    poei kodai
    makan toghuish kek kodai....
    bruppppp!!!
    ops!

    ReplyDelete
  7. ai x reti nk masak guna garam kasar. mau masin kentung gulai tu kang. arwah mek guna garam ni le..

    ReplyDelete
  8. garam kasar ??

    aku buat ramas-ramas ayam ikan.. buat hilang hanyir

    ReplyDelete
  9. saya xsuka garam kasar hehe...
    tak pernah beli...ada beza ek?
    tgk mak lang slalu guna

    ReplyDelete
  10. kak long..lamo dah tak ado bondo tu..kalau kak datang berungut dio..tak ghoti den nak masak doh..kato e..kalau tak do..

    ReplyDelete
  11. kakanim,
    tak ghoti klong klu buh garam halus...kdg kurang masim..kdg2 telobih masin...

    ReplyDelete
  12. kaknagh,
    tu kau den tak....hahahah!

    ReplyDelete
  13. DRS,
    boleh gak guan mcm tu...

    ReplyDelete
  14. mimi,
    ontah la...tapi klu suko guno eh...hehehe!

    ReplyDelete
  15. kakerna,
    tu la pasal...tapi omak dah beso ajar la kak...

    ReplyDelete
  16. kengkadang saya campakkan garam kasar kat siput vavi depan rumah..

    banyak sangat !!

    ReplyDelete