penaja utama

10 March 2011

tetiba jer rindu....!!!


sekejap jer hari ni dah hari khamis malam jumaat .....
besok dah jumaat....
sabtu..ahad...
minggu depan...
dah mula sem.pertama cuti sekolah...
sekejap jer kan,masa berjalan...
usia kita pun makin bertambah....kan?!!!

tah la tak tau nak buat cerita apa....
meh la layan ni...
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~~~~

~
talapia goreng berlada...
makan dengan nasi panas...sodap tak hengat...!
bak kata papa"mentuo lalu belakang pun tak nampak..!"
memang la...lalu belakang mana nak nampak...!!!
ngeeeee..!!!

teringat dulu2...kalau kita nak makan ikan talapia...
poie la jaring kek kolam ayah tu...
tapi sekarang dah tak do...
rindu kan?

14 comments:

  1. Xigt bila last mkn ni.mkn tahun gak xmkn talapia...eh lama jugak rupanya

    ReplyDelete
  2. kak long, ikan talapia ni memang feveret kita kalau goreng cili.. ni talapia merah atau hitam??

    ReplyDelete
  3. apa yang takde kak?
    kolam?jaring?atau ikan?

    ReplyDelete
  4. boleh ambik pucuk tangki skli kat kolam tuh. masak lemak cili api.sodap:)ikan talapia dah pupus kat kolam ayah tu, tapi kat tesco byk kaklong. boleh tangkap hidup2dlm akuarium..ha2...

    ReplyDelete
  5. gereng campur ladoi api
    memanglah makan tak hinggat

    tetibo yo habis

    ReplyDelete
  6. kak long memang rindu bila diingatkan masa2 dikampung kan..

    ReplyDelete
  7. Cuti sekolah pergi mana kaklong?

    ReplyDelete
  8. kat rumah saya ikan talapia kurang sambutan tapi kalau keli anak2 saya dan emak Adam suka. Cuma saya tak berapa nak makan sgt ikan sungai atau ikan darat ni huhuhu

    ReplyDelete
  9. stat cuti sklh.. poning la.. gumah cam kapal pocah..

    ayh tangkap ngan tngn yo.. daklong mampu??
    kehkehkeh!!
    kolam tu pun dh sobon.

    ReplyDelete
  10. beli kat pasar borong hari tu untuk abg.


    saya tak boleh nak telan ikan sungai. Dah cuba sejak kawen dgn abang dulu tapi tak berjaya jugak... huhu..

    ReplyDelete
  11. Apokobondo sobon tu Ngah / Long ???

    ReplyDelete
  12. hadeh ! asal masuk sini je mesti tgk makan.. lapooooo :)

    nape kakngh dah lame x update ye kaklong ?

    ReplyDelete