penaja utama

23 October 2010

nasib badan

salam....


rentetan peristiwa ini....
tak tertanggung rasanya derita ni....
megalami sengal-sengal badan yang kerterlaluan....
bediri lama sikit rasa nak pitam...
gatal2 seluruh badan hanya tuhan yang tahu...

ingat kan semakin berkurangan....
rupanya hari jumaat hari tu...
tak boleh tahan lagi..
terus rebah dengan mengiggil satu badan
waktu jam baru pukul 8 pagi...
tak kira, call en.papa paksa dia balik ...
mintak pergi hantar hospital...
nasib baik dia bersetuju....
setengah jam kemudian dia sampai..
dia pun takut melihat keadaan kaklong masa tu...
sebaik bebudak kecik 2 orang tu belom bangun..
kalau tak lagi parah...
mintak tolong dia mandikan fina...
dan terpaksa tinggal kan sekejap dgn ida,jiran kaklong...
kejap-kejapan tu dia dtg umah...
dia pun takut tengok keadaan kaklong masa tu...
tak bagi kaklong lengah-lengah lagi
suruh cepat keklinik...dia pun sanggup nak jaga kakya dan dania..
budak 2 orang tu mana nak...
lagi pun tak kuasa nak menysahkan dia,
dia nak tolong jaga fina sekejap dah cukup baik
tak pe la ida..biar la dia orang ikut...
lagi pun papa diaorang ada...
sampai diklinik sebaik tak ramai orang...
doktor bagi lagi satu inj.
siap ngn ubat tidor sekali.
sampai kat rumah terus muntah..rebah..
en.papa suruh rehat & tidor...
siap tidor sampai sampai senja...
dia yang masak,bagi makan bebudak ni...
kakyien balik sekolah dia pulak yg layan..
siap mandikan semua bebudak ni...

mak kaklong yang kat kampung pun risau..
mak ada kat sini,datang dgn adik2..
esok atau lusa dah nak balik...
tapi hari ni rasa semakin baik..insyallah...
mintak-mintak terus baik...
cuma masih rasa gatal2 lagi...


dan hari ni reen datang tapi tak dapat nak ajak masuk,
dia pun faham...
lagi katanya terlanjur nak pergi rumah emaknya di pelangi semenyih
tu yang singgah hantar hadiah untuk kaklong...

P/s....nti kaklong bt n3 tentang hadiah tu reen...nk masuk kt sini panjang sangat pulak.



10 comments:

  1. sengal badan ngan gatal2 tu mmg tak tahan...

    apapun moga cepat sembuh kak...
    rest betul2...sok dah baik btl br ngadap keje umah smula

    ReplyDelete
  2. dah sehat lom ni?insyaallah akak doakan semua dah okay yo..jago diri tu yo.:)

    ReplyDelete
  3. lum baik lai kau kaklong? lamo e..

    ReplyDelete
  4. kak long,
    memang gatal2 bekas campak tu tp tak lama... moga copek semboh

    ReplyDelete
  5. kak long harap copek baik yo..tak dapek nak tolong kak long..
    kak long kono jago makan yo..biar kurang gatal tu..

    ReplyDelete
  6. kepada semua,
    terima kasih astas doa kalian...
    semoga ALLAH sahaja yg dapat membalasnya...amin..



    alahamdulillah....kakong dah semakin pulih..!

    ReplyDelete
  7. semoga cepat sembuh la ye :)

    ReplyDelete
  8. Kak Long,


    harap2 dah okey..

    nampak macam teruk aje hari tu...

    ReplyDelete