penaja utama

04 June 2010

BOOLAT & MERGOKAH.....




balik dari kampung ari tu,saya dibekal kan ini...
.
.
.
.
.
.

seplastik lado ehsan dr kak ngah hasil tuaian kobun manah eh

DAN ini...
.
.
.
.
.
.

seplastik pisang kapas dr kobun ayah...

dan seplastik mangga yg tak sempat di snap gambar eh..

tekak rasa meragam pulak..

sebiji mangga tu dijadikan ini...
.
.
.

kerabu mangga yg selalu oder kat kedai...
try buat sendiri..
tp tak podeh bona...takut..tercir**...
eemmm...rasa nya,lebih kurang mcm kat kedai gak la...hihihi!

lada tu telah dicampurkan dengan gulai ikan merah dan sayur campur
jugak tak sempat disnap gambar eh..


pisang kapas..dibuat ini..
.
.
.
.




ikut resepi dr kak ngah tp saya gantikan 4biji telur tu
dgn santan...
klu apam kak ngah boolat..
apam kak long mergokah tongah eh...hisk!
oppss..!

15 comments:

  1. wah.. dibekalkan kopop..

    makngah yo.. xdo sesapo boka an apo2....

    yo la....

    ReplyDelete
  2. tu pun kak long amek sdri kak ngah ...klu tak tak ngaso..

    alaaa..jgn la majuk dik oi...
    sok klu kau dtg umah kaklong boka an kau yo...

    tp apo gek yy dibagi..

    ReplyDelete
  3. kakngah;
    *tp apo gek yg nak dibagi...

    ReplyDelete
  4. uuuuuuuuuu kilat2 cili eh..
    pueh mkn tu

    ReplyDelete
  5. ms.lilies;

    cam tuan eh...hik hik hik..!

    ReplyDelete
  6. ehem...terliurnya tgk kerabu mangga tu..adesss :) ada l tak? ehehe



    www.yanmieonline.com

    ReplyDelete
  7. yanmie;

    jemput la dtg umah..:)

    ReplyDelete
  8. kalau balik kampung apa yg boleh angkut, kita angkut. Nape ambil cili tu sikit aje? Kalau banyak boleh bagi saya sikit sbb cili api kat KL ni bukan main mahal. Sekilo sampai 13 hinggit huhuhu

    ReplyDelete
  9. Tak beli daging salai ke yg banyak jual tepi jalan?

    Mentang2 dah rasa puyuh salai ngeeeee

    ReplyDelete
  10. YB;
    malu la kaklong nk ambik byk2...
    da org memberi kita merasa...

    huihh! mahal nya...biar betul..
    dah dekat sekilo harga daging..!

    ReplyDelete
  11. YB lg;

    kaklong tak pernah beli daging salai yg jual kat tepi jalan tu yb,
    biasanya kalau nk makan mak atau umi kaklong salai sendiri daging tu..
    lebih2 lg kalau time hari raya korban,kalau byk daing yg org sedekah...salai je la jawab nya..

    ReplyDelete
  12. sodap2 dah le posa ni...tngk cili pun rasa mau ngap huhu

    ReplyDelete
  13. posh76;

    jgn makan cili byk2...:)

    ReplyDelete
  14. cili api memang mahal kat sini kaklong. Emak Adam tanam kat tepi rumah tu tak hidup pulak huhuhu

    ReplyDelete
  15. YB;
    lps ni jgn makan cili byk2 tau..

    ReplyDelete