penaja utama

10 May 2012

Wash Drum Cleaner

Masuk tahun ni dah 3tahun kaklong guna mesin basuh auto,masa dulu kaklong guna yang semi-auto jer...
tahan lah 10tahun...ok lah tu kan?berbalaoi gak...

tapi semenjak beli kaklong tak pernah pun cuci drum mesin tu..
sehingga lah suatu hari kaklong terbaca di blog PAPAMIFz...
beliau membuat n3 mengenai pencuci tersebut....


Wash Drum Cleaner

Benda alah ni rupanya ada dijual kat kedai COSWAY....
kaklong sebenarnya ahli cosway...
tapi kaklong dah lama sangat tak guna kan kad keahlian tu...
alik-alik..masa beli benda alah ni...
kaklong punya kad dah expired rupanya...
adehhh....
masa mendaftar menjadi ahli,kaklong ingat kan untuk tempoh seumur hidup,
rupanya hanya untuk beberapa bulan shj...
nasib baik lah pembantu kedai tu bagi juga harga ahli...
harga sebenar :
1 kotak Rm12.50
tapi harga ahli cuma :
1 kotak pertama Rm9.75
harga 1kotak yg kedua  Rm4.50.
so kaklong beli lah 2 jimat gak kan?
dalam satu kotak tu ada 2bungkus..
dlm sebulan hanya guna 1bungkus sajok....
tapi kalau mesin memang dah lama tak bercuci...kena lah guna 2 minggu sekali....!






10 comments:

  1. Banyak juga beza harganya, kan?

    ReplyDelete
  2. Ohhh..tak pernah tahu pulak saya, mesin basuh punya drum, perlu dibasuh! ahahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaklong pun baru tau...
      betul DZ..bersihkan saki baki kat dlm drum tu..
      :)

      Delete
  3. mujarab kan benda alah nih...hehe

    ReplyDelete
  4. sebenarnya, saya pun tak tau! main belasahhhh ja pakai sampai rosak. hahaha!

    ReplyDelete
  5. xtau pun kak ada pencuci ni...selalu saya cuci guna air biasa je kehkehkeh...

    ReplyDelete
  6. kak long..akak maso mulo2 boli mesin dulu rajin guno tu..bilo dah lamo maleh dah..

    ReplyDelete