penaja utama

05 September 2011

ala-ala...



selamat pagi isnin semua...
pagi yang malas nak memmulakan tugas,sebab dah seminggu bercuti....
dan selamat hari raya pada semua...

hari raya tahun ni...
kaklong sefamily hanya beraya ala kamdar kadar jer....
bujal..!pinjam perkataan ko jap yer dik....heheheh...!
orang lain dah habis cerita pasal satu hari raya...
kaklong baru nak terhegeh-hegeh....!
kehkehkehkeh...!
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~~
~
~
~
~
~
~~

pakaian satu hari raya tahun,tak la sedondon mana pun....
ingat nak bertema warna kelabu...
last2 bercampur-campur...
papa dan haziq,pakaibaju melayu tahun lepas punya...
masih elok kata nya...
apa2 pun hari raya tetap raya kan?
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~

hidangan pagi raya...
semuanya berasas kan kambing...
rendang kambing,kari kambing,kurma kambing,sup kambing & briyani kambing...
nampak nya setahun la kaklong fobia nak makan kamben....
yang lain tu ketupat,kuah kacang & lemang(beli jer)
kuih muih..tak sempat nak ambil gambar....


18 comments:

  1. sume kambing?? ni mesti beli kambing sekor

    selamaat hari raya kak long..

    ReplyDelete
  2. shaza,
    tak lah,mentua kakalong bela kambeng,
    sebab semua beraya kat sana,ayah sembelih sekor....heheheh


    selamat hari raya gak untuk shaza& family..:)

    ReplyDelete
  3. kalau saya tau makcik masak kambing sebelum semayang raya saya sampai rumah makcik~keh keh~~

    ReplyDelete
  4. bujal,
    apa sal tak ckp ko suka kambeng...!hahahah!

    ReplyDelete
  5. Keluarga kakcik pun tak ada baju raya tahun ini.

    Kambing? Hmmm... kakcik belum 'berani' nak cuba makan. :)

    ReplyDelete
  6. kakcik,
    tapi raya tetap raya kan...hehehe!

    kaklong dulu pun tak makan kambeng.dah masuk family kakngah jer baru makn...hahhahah

    ReplyDelete
  7. slamat hari rayo kaklong.
    bilo nak sampai rumah kakpah ni hehe..

    ReplyDelete
  8. selamat hari rayo kak,
    nanti klu klong nak poie klong roger yo...email pun blh kan?

    ReplyDelete
  9. acara setiap 2 tahun sekali... serba serbi kamben...
    :P

    ReplyDelete
  10. kakngah,
    acara totap tu...hahahah~!

    ReplyDelete
  11. kak long..akak tak ponah laie makan kambing..kek rumah akak ni yang sulung yo makan..tak ponah akak masak pun..nak makn kambing poie kodai..hehe

    ReplyDelete
  12. kakerna,
    kaklong dulu pun tak makn yo kak,heheheh!

    ReplyDelete
  13. alhamdulillah beraya dengan jayanya

    ReplyDelete
  14. uihh....
    kambeng adalah fevret aku....
    bukan yang aku masak lah..
    aku masak.. fail...

    ReplyDelete
  15. dr.singa,
    nanti lagi 2thn pasti pak mentua aku sembelih lagi,nanti ko dtg eh...

    ReplyDelete