penaja utama

22 August 2011

iftar bersama ipar duai



lebih kurang seminggu jer lagi kita nak menyambut hari raya...
persiapan?
ala kadar jer..
lebih untuk anak-anak ...
itu pun sekadar yang termampu...
jadilah kan..janji anak2 ada baju baru pada hari raya nanti...
amin...

sabtu...
beriftar bersama family kakngah dan adik....
seronok pulak berbuka beramai-ramai...
walaupun kakngah & family...
sampai agak lewat..
tapi ngam2 waktu berbuka...
jajni dpat berbuka bersama-sama kan?
:))

kaklong masak ala-ala kampung jer...
mee kari..sagu gula melaka,nasi berlauk kan sup ikan merah,sayur boncis goreng...
semantara...
kakngah bawa pizza hut,baru keluar dari oven..
dan dukin donat..

adik pulak bawak spaghetti dan kuih muih...

maka penuh la pelbagai makanan kat rumah ni...
bermakan ala-ala kampung lawan western...
itu lah untung nya beriftar ni kan?
hehehehe...






maaf la gak berterabur sedikit..
sedia maklum..rumah kecil...
lagi pun dah kelamkabut nak berbuka...
itu pun baru teringat nk ambil gambar....
heheheh!!



buah tangan kakngah & abem...
pizza yg baru keluar dari oven...
dua kotak..licinnn..
dukin donat nya lupa nak ambil gambar....
hehehehe...!



buah tangan dari adik & suami...
spaghetti...feveret kakyien...:))
gambar kuih muihnya pun tak sempat nak ambil....
heheheh...



apa-apa pun memang seronok berbuka ramai-ramai ni kan?
tahun depan kita beriftar lagi yer...
insyallah...!

27 comments:

  1. sebbaik ngam2 yo sampai eh.. lambek sobab uli topong tu kehkehkeh!!!

    ReplyDelete
  2. tahun ni saya beraya ala kamdar.jakel mahal.keh keh~~

    ReplyDelete
  3. besstt!

    Saya belum berbuka ramai2 macam ni lagi tahun ni. Dekat nak raya nanti baru balik rumah emak.

    tak sabar !


    *tak beli pun lagi baju raya bbdak ni..

    ReplyDelete
  4. berbuka beramai ramai dgn family memang best...

    ReplyDelete
  5. ko saja cerita sagu gula melaka ek....

    ReplyDelete
  6. kak long..akak potang sabtu tu pun berbuka ramai2 yo..abang akak datang ngan anak2 dio.

    ReplyDelete
  7. hjg minggu ni kita buka poser kat kampung lak..tapi atuk tak leh duduk bersila kat bawah..tersangkut perut..hi2..

    ReplyDelete
  8. Errk...Alhamdulillah. Esok sambung puasa lagi tau! hehe

    ReplyDelete
  9. mmg syok kak...
    den dah masa 1st day poso aritu

    ReplyDelete
  10. meriahlah kaklong kan... seronok iftar beramai2 bersama keluarga

    ReplyDelete
  11. Yang macam ni, lebih nikmat dari berbuka di hotel Long!

    ReplyDelete
  12. kakngah,
    patut laaaa..hahahah!!

    ReplyDelete
  13. bujalX,
    tapi kat jakel,karpet cantik2~hehehe~

    ReplyDelete
  14. reen,
    tak per,reen kanada jual baju budak2,senang....hehehe!!

    ReplyDelete
  15. mr.BEN,
    family akak memang jarangggg..makan pizza,sebaik makngah diorang dtg bawa...heheheh!!

    ReplyDelete
  16. ibuntan..
    memang kak,hogrok kannn,,...heheheh!!

    ReplyDelete
  17. cklah,
    seumur hidup kaklong,lom pernah lagi berbuka kat hotel,kat kedai biasa tu ada lah...heheheh!

    ReplyDelete
  18. kak long! yg penting, rayo kito jumpo okeh!akan ku heret mak buyung si shaza tu skali ekekekeke

    ReplyDelete
  19. Salam kaklong,

    Maaflah lama tak datang sini.

    Berbuka2 beramai2 ni berkat dan seronok. Ditambah masing2 bawa sorang sikit makanan. Bila kumpul semuanya dah jadi macam2 jenis.

    ReplyDelete
  20. Saya suka sagu gula melaka. Lain kali buatlah lebih sikit utk kami. Nanti saya suruh Atikah pergi ambil kat rumah kaklong hehehe

    ReplyDelete
  21. kakngah lambat sebab dia nak tunggu pizza tu masak. Lama tuuuuu

    ReplyDelete