penaja utama

11 May 2011

cerita ceriti....!

dek kerana terlalu panas dua tiga hari lepas...
petang semalam dengan kuasa yng maha esa bukit mewah dibasahi hujan....sejuk sikit malam tadi...

meh la kaklong cerita sikit mengnai xtvt kaklong hujung minggu lepas...

ahad...
sempena hari ibu...DAN...
hari lahir kaklong...
papa ajak kaklong balik kampung...jumpa mak...
lagi pun rasanya dah lama tak balik...
rindu pulak ngn orang tua tu....
sebab dah beberapa kali asyik tertangguh jer niat nak balik kampung....
balik hari sahaja...
jadi lah kan dari tak balik langsung...

ppepagi lepas subuh bergerak dari rumah...
singgah tg.ipoh,ada pasar pagi ahad kat sana...
beli sedikit kuih muih & nasi lemak...
lagi pun semasing lom bekpes lagi...




terintai-intai gak...
kok jumpo ibuintan....
tapi hampo....
tak po la kan kak,lain kali mesti kito terjumpo kan?

beli ikan parang...
papa cakap dah lama tak makan gulai ikan parang + maman...
jumpa maman...ada..tapi ada pacik tu dah sapu sumo ea..melopeh kaklong...
nak tak nak sampai kat umah mak, tgk2 ada pisang muda...
campur dengan pisang muda pun sedap gak kan...
tapi gambar tak sempat nak ambik....
sibuk memasak...
sebab memang kaklong tak bagi mak memasak hari tu...
biar dia berehat...!


petang balik kesini balik..
samapi rumah dah pukul 10.30mlm..
sebab singgah kat umah uwan...
antar emak...
mak sedara kaklong pergi umrah..
so,uwan mak kaklong yg kena jaga buat sementra waktu...
dapat jumpa mak..n..jumpa uwan sekali...


tapi pagi ni meh tengok kaklong bekpes apa....

tarraaaa...!!!!


ubi rebus cicah kelapa+gula & sambal ikan bilis(smbl gesek kata family kakngah)
jap lagi nak bacuh kopi o kaw...nyummm..nyummm...!
jom makan!



to shaza...sorry..blogspot kaklong buat hal...heheheh!!!

21 comments:

  1. laa.. kek kajang ko ujan somalam. Puehlah kakpah nunggu kek senia..

    ReplyDelete
  2. shaza,
    sorry..blos spot kaklong buat hal laaa..

    ReplyDelete
  3. kakpah,
    klu cam tu akak dapek bahang ea yo laaa..aiyooo..lahai!

    ReplyDelete
  4. ikan parang tak suka saya.saya pun tak suka ikan parang~tulang banyak~~haha~~

    ReplyDelete
  5. mana ko tau ikan parang tak suka ko?
    ko dah tganya ker?
    heheheh!!

    ReplyDelete
  6. kat umah kita tak ujan pun.tp sejuk jgk la mlm td.

    ReplyDelete
  7. ubi !!!! sukanya ..



    saya suka ikan parang kalau buat asam pedas. kalau ada telur lagi best !




    * rindu gak ngan kak long dan semua tapi nak buat camna...sibuk teramat sibuk. baik di ofis atau pun rumah...huhuhu..

    ReplyDelete
  8. sedapnye ubi rebus tue...
    ;)

    ReplyDelete
  9. peh.. ubi tu buat saya rindu kat mak, huhu.. :)

    ReplyDelete
  10. org rebus ubi malam sabtu hrtu. cicah sambal tumih yo...

    ReplyDelete
  11. apekebendanya maman tu Long

    gua blur...

    ReplyDelete
  12. mak balik moncheh sabtu lepas...wahhh kemain makan maman huhuhu...melopeh den..


    abah lak mmg suka gulai ikan parang...bertambah makan

    ReplyDelete
  13. syida,
    ko guna econ kan..sejuk laaa

    ReplyDelete
  14. kreen,
    kaklong kalau beli ikan parang,memang abik belah kepala nya...dan mesti ada telur!

    ReplyDelete
  15. kakngah,
    pun sodap gak kan...

    ReplyDelete
  16. mimi,
    moceh memang tompek maman... banyak gilor..!

    ReplyDelete
  17. DrSinga,
    m
    ko tak kenal maman..nasib la ko...!

    ReplyDelete
  18. Gambor akhir tu juga yang menggoda ku...pergh...

    ReplyDelete