penaja utama

08 April 2011

belajar dari kesilapan!



kuih cucur...

dulu2 tak reti buat kuih ni...
selalu tak jadi....
keras la...manis sangat laaa..
ingat masa orang semenyih peknen dulu...
masa tu kaklong duk nisimilan...
dia nak makan kuih ni...
dia msj kaklong, teringat kat arwah mak buat,kecik2 jer katanya..
kaklong gigih buat,rasa ada...tapi tak jadi kembang macam tu...
janji dia dapat makankan?.

ehhhh...sekarang kaklong dah blh buat dah...
belajar dari jiran sebelah...
tu pun masih tak jadi....
buat terus buat..
belajar dari kesilapan...
akhirnya!


siapa suka kuih ni?

20 comments:

  1. wa suka! wa suka!
    [angkat tangan sambil lompat bintang]

    lagi suka kalau makan free
    kehkehkeh!!!

    klong, cik ati dulu... itu yo la kuih sarapan eh tetiap pagi.

    ReplyDelete
  2. den suko den suko!
    kalo ada kenduri ke raya ke apa2la.....mesti maklang buek an...dio pandai buek kuih ni...

    ReplyDelete
  3. eh, kuih ni pun ada kat semenanjung eh? lau saya nak mkn kuih ni kena balik sabah dulu. baru jumpa.tapi kuih ni kitorng panggil pendiaram. ka ni kuih laen? hee~

    ReplyDelete
  4. Kak noor suko yo...tp selalu buek tak jadi yo...share la resepi eh...leh buek lak.

    ReplyDelete
  5. punyo lah susah nak buat kuih ni...
    guru yg hebat dah takdo laie..tak sompek study..ekekek

    ReplyDelete
  6. wah.. dah jadik lah kaklong.

    ReplyDelete
  7. saya suka yang tepi dia je!!
    garing!

    ReplyDelete
  8. kak long..akak suko tu..tiap sabtu boli kek pasa tani..

    ReplyDelete
  9. kakngah,
    ingat laie yo kau kek dio...huhuhu!!!

    ReplyDelete
  10. mimi,
    tu la selalu org2 vetren yo tau buek kuih ni kan?

    ReplyDelete
  11. noorsafone,
    alah akak googel yo...heheh!!

    ReplyDelete
  12. apek,
    tak po,belajar terus belajar..w/p,sifu ea dah tak do...

    ReplyDelete
  13. ibuintan,
    selalu kek pasar tani yo ado kan?

    ReplyDelete
  14. kakerna,
    sesekali buek la sdri kak...best kan?

    ReplyDelete
  15. Saya suka!
    Suka makan tapi tak pernah buat.


    Baru tau namanya.

    ReplyDelete
  16. nanti ngandungkan adik fina, blhlah mama eh buatkan kuih ni lagi yooo...nyum2..

    ReplyDelete