penaja utama

23 March 2011

~udang 5 hengget sekilo?~


alahmdulillah...dania semakin beransur pulih...
kadang2 on off gak...
cuma yang merimaskan..selsema nya tu la...
bab ni memang payah nak hilang...

hari ini tegahari baru dapat baut n3...
tadi duk berchat dengan kakngah..cite pasal dian ayah yang dah gugur...
dan seorang jiran kat kampung telah kembali kerahmatullah..
inalillah...
tengok2,jam dah pukul 9 lebih...
stop!
nak komeh rumah,nak masak...
masak apa ari ni kaklong?
meh sini nak tunjuk...!
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~

sila abaikan periuk yg bersememeh tu yer...
nak cepat...ambil gambar sesudah siap memasak...

SAMBAL UDANG...


jangan tak percaya!
kaklong dapat beli udang tu dengan harga RM5 sekilo....
betul..!
petang semalam pergi kekedai...
budak yang jual sayur offer kat kaklong...
"ambik la kak lima hinggit sekilo,dah last ni...cantik lagi ni"
kaklong tengok betul pulak...
tanya lagi,
"betul ke ni?"
"iya la kak"

rezeki kaklong..hari ni boleh la makan udang puas2....heheheh!!!!!

22 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. kak long..sodap boto sambal udang tu..
    kalau akak dapek yang murah cam tu..soparuh akak buek goreng cam tu yo..boh garam kunyit..goreng garing2 sodap..

    ReplyDelete
  3. HHHHHaaaaaCChummmmmm!!!!!

    bau belacan sampai ke sini!!!!!!!

    ReplyDelete
  4. Udang apa tu ek??murah bebeno..

    ReplyDelete
  5. hari senin lepas mak tgk kat psr malam dia ckp org tu jual smpai RM20/kilo.bape besar udang kak long ni?

    ReplyDelete
  6. memang tak pernah jumpa lagi udang 5 ringgit sekilo.. memang rezeki kak long.. sambal udang tu ade petai tak?? feveret tu..

    ReplyDelete
  7. sambal udang... sodap tu kakalong..

    kek sini udang jgn harap dapek lima inggit sekilo.. dapek janggut yo

    ReplyDelete
  8. Makan dengan nasi lemak kukus, huih...

    ReplyDelete
  9. Kedai kat mana tu? Kalau tahu saya singgah semalam dlm perjalanan balik dari Serting huhuhu

    ReplyDelete
  10. Hari ni kami makan lauk sardin ada. Rasanya setin sardin lebih mahal dari sekilo udang yg kaklong beli tu ngeeee

    ReplyDelete
  11. dr.s
    mana pernah taruk belacan bila buat sambal...kecuali sambal belacan...ngeee!

    ReplyDelete
  12. syida,
    rezeki kaklong,budak tu nak bg..kaklong ambik la..

    ReplyDelete
  13. kakngah,
    mangkuk yo buleh?
    hahahah!!!!

    ReplyDelete
  14. ibuintan,
    untung dapek janggut kak...ado yg tak dapek lansung...!heheheh!!!

    ReplyDelete
  15. cklah,
    buat makan tengahari jer cikgu..!

    ReplyDelete
  16. yb,
    kat kajang utama ni jugak..dia nak habis kan hari ni punya...sbb tu dia bg murah!

    ReplyDelete
  17. yb2,
    sardin cap ayam,memang mahal!

    ReplyDelete
  18. Aku letak belacan Long!
    Mak aku ajar !

    ReplyDelete