penaja utama

04 March 2011

panas....sedap...!!!


mungkin dah nak masuk musim panas agak nya,
pagi sampai tengah hari panas membahang...
masuk pukul 3ptg,dah gelap nak hujan...
tak hujan malam,awal subuh...
musim panas nak datang la tu...
biasa kan masuk bulan mac..panas...
tengok kat berita,belah utara sekarang musim panas...
kat sini ok la la kan?

bila panas....
jom kita layan eskem...
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~

vanilla+sos raspberi..!!!
king's punya brand
sangat sedap....!!!
sekali hadap jer anak beranak....
tapi kakyien tak suka perisa vanilla...
dia lebih suka perasa coklat....
orang lain rebut-rebut makan,dia tak kisah...
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
malas masak lauk banyak pun iya...
semalam masak ni...
~
~
~
~
~
~
~
~
~

ikan bawal masak kicap...
makan panas-panas sangat sedap..!
budak2 ni ikan bawal suka la,tak banyak tulang...
dah lama tak masak cam gini...
bahagian tulang-tulang nya...
of koz la mama diorang yg perabihkan...
dikunyah-kunyah,kumam-kuman,sedut manis nya...
sangat sedap!

20 comments:

  1. memang betul ikan bawal masak kicap tu sedap di makan masa panas2.. bila dah sejuk ikan tu dah kembang.. sebab tu bila nak makan, baru kita letak kuah kicap atas ikan tu..

    p/s-kita pun suka kunyah bahagian tulang ikan bawal yang kat tepi2 tu..

    ReplyDelete
  2. Eskrem vanila mmg peveret syira...org lain xminat hehehe


    Bawal msk kicap pun peveret bdk2 ni....makan slalu bertambah....tp saya suka buat sambal utk sendiri makan....kicap2 xbrp lalu tarak feel pedas :p

    ReplyDelete
  3. ko memang kan kak!
    kita tengah puasa eskrem nih!
    batuk tak abis2.

    ReplyDelete
  4. vanilla memang sedap !jangan kata anak, saya pun suka !


    asyik beli aje lah saya sejak abg takde ni Kak Long... Nasib baik seminggu 3 kali pasar malam kat rumah ni... hehe..

    ReplyDelete
  5. hrni tak masak..tghr td g kenduri kawen kepten zainudin. melantak kari kamben + kamben golek..
    jap lg.. nk buat spegethi belongeh lak.. kudip dh memokak lapa..

    ReplyDelete
  6. memang sedap kunyah2 dan kumam2 tulang ikan tu. Isi yg terselit2 tu yg best.

    Tapi hati2 jangan sampai jadi mcm emak Adam yg tercekik tulang ikan mayong tempoh hari. Terbang dua ribu nak keluarkannya huhuhu

    ReplyDelete
  7. Beli aiskrim tupperware ni lagi jimat. Kalau beli yg batang atau conetto dah berapa ringgit kalau sekeluarga.

    ReplyDelete
  8. kak long..rindu nak datang sini..
    sekali datang tunjuk eskem..
    paneh2 ni..makan eskem apo pun sodap kak long..

    ReplyDelete
  9. kak long... ari ni masak apo?

    ReplyDelete
  10. mak oOoiiiii.. sodapnyaaa ahhh!!
    vanilla ice cream terbaekk arhh.:)

    ReplyDelete
  11. shaza,
    kita macam ngam lak kan?
    sama jer cita rasa...heheheh!!!

    ReplyDelete
  12. mimi,
    kaklong buh yo lado bosa kek situ,maleh nak buek sambal lain..byk kojo la raso ea...pemaleh tol kan..hahahah!!!

    ReplyDelete
  13. syida,
    aku dah ngasa batuk masa preggy...azab ya amat rasanya kan?

    ReplyDelete
  14. reen,
    ni lah pun masa nya nak ngelet masak kan?heheheh!!!

    ReplyDelete
  15. kakngah,
    perghhh..kamben!
    tapi den fobia la pasal rayo dulu...huhuhu!!!

    ReplyDelete
  16. yb,
    kan kan kan...sedapppp!!

    yb ni syg duit ke syg bini?...huhuhu!!!

    ReplyDelete
  17. yb2,
    memang kan?
    jimat siki...lagi pun boleh makan berulang!

    ReplyDelete
  18. ibuintan.
    ari ni mogok masak..hahahah!!!

    ReplyDelete
  19. kakerna,
    kaklong pun rindu nak baco cito baru akak....!

    ReplyDelete