penaja utama

12 February 2011

bila dah teringin.....


pagi sabtu yg dingin dan mendung...

punya lah teringin sangat nak makan kuih keria,
pepagi lagi dah bancuh tepung....
kang kalau beli,berapa ketul sangat...
baik buat sendiri...makan pun puas....
muai pun muai....
budak2 ni pun suka....tapi siap la kalau yg si kecik makan nanti...
kompom beterabur gula nya...




maaf...gambar kurang memuaskan...
kamera cikai...!


ko orang bekpes apa pagi ni?

22 comments:

  1. kak long..nasi dagang..makan sampai tongah hari..

    ReplyDelete
  2. biruhornet,
    amik laaa...hahaha!!!

    ReplyDelete
  3. kakerna,
    sodap ea nasi dagang...kari apo kak?

    ReplyDelete
  4. kak long, kuih keria kegemaranku.. kalau beli yang orang jual banyak rase tepung dari rase keledek kan.. hmm, dah terliur dah ni..

    ReplyDelete
  5. kuih apa yang kita makan tepi dia je..
    tengah kita tak makan..??

    ReplyDelete
  6. shaza,
    tu la kan...klu bt sdri keledek byk dari tepung...lembut jer..!

    ReplyDelete
  7. DrS,
    kuih apa tu....? keria la kotsbb tgh dia belubang!..kikikiki!!!

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum kak long..

    waahh..menarik menu kak long pagi ni..hehe...saya hari ni sarapan dgn air milo dan beskut je..hehhehe..menu berat tunggu tengahari pulak...hehe

    terima kasih kak long sudi singgah blog...moga kekal ukhuwwah kita..

    ReplyDelete
  9. amy,
    saja jer...kadang2 klu agin kus2 tu dtg...minum milo ngn biskut gak..!
    hahaha!

    sama-sama :))

    ReplyDelete
  10. Rajin kaklong buat kuih keria tu pagi2. Ada pulak keledek kat rumah?

    ReplyDelete
  11. kami sarapan berbeli aje pagi tadi. Mcm2 ada sebab ada yg beli kat gerai tepi jalan kat sekolah anak dan ada yg beli kat pasar tani.

    ReplyDelete
  12. yb,
    petang semalam dah siap2 beli...

    ReplyDelete
  13. yb lagi,
    senang la mak adam pagi ni...relax sikit kan?

    ReplyDelete
  14. mia pun suka ni juga... selalu tadah dgn pinggan.. kalau tak berterabur gulanya... :)

    ReplyDelete
  15. pagi ni roti kelapa aje kak long.
    minum belum lagi ni. Tengah masak air.. hehe..
    Sempat singgah sini dulu.


    Sejak berblogging ni banyak betul kuih yang saya dah tak buat tau... huhuhu...

    ReplyDelete
  16. reen,
    suka mencuba kan?sangat seronok kaklu menjadi!

    ReplyDelete
  17. mialiana,
    kaklong selalu tadah ngn tangan kiri jer!..hehehehe...!!!

    ReplyDelete