penaja utama

18 February 2011

betul ke tak ni?





hampir 2 tahun lebih kaklong duk kawasan perumahan ni....
belum pernah dengar kokokan ayam jantan...
memang boleh dikatakan setiap hari kaklong akan bangun seawal jam 4 pagi..
diatas permintaan,papa budak2 ni nak makan lempeng bercicihkan kuah kari daging,
lebih gulai semalam....
so,dengan gigih nya kaklong bancuh tepung sebelum masuk nya waktu suboh.....
tengah2 syok melempeng...dengar ayam jantan bekokok...
aikkk...!biar betul...kat kampung kah ni?
mimpi ke?
tak la...ni kenyataan.....

masa haziq&papa tengah menjamu lempeng yg dibuat,kaklong ringan mulut nak tanya...
"ziq,tadi mama dengar ayam bekokok,ada orang bela ayam ke kat sini?"
"ada,pakcik husin...dia ckp nak sembelih"

hahh...kan betul...!!!

22 comments:

  1. haha.. moromang tak bulu tongkuk kau kaklong..

    ReplyDelete
  2. tah2 ringing ton tipon yo tu..
    kehkehkeh!!!

    ReplyDelete
  3. haha sme la...sme x dengar alam berkokok..tp bukan sbb x ad ayam..bngun lambat..hehe =)

    Kita Tidak Mampu Mengubah, Tapi Kita Mmampu Mempengaruhi, Setuju?hehe..=)

    ReplyDelete
  4. igtkan bunyi jam loceng hayam hihihi

    ReplyDelete
  5. ha ah..
    tiap2 hari kat rumah aku kat KL ni pun ada bunyi ayam.. pagi2.. tepat 5:15 pagi...
    aku lepak lepuk je ayam yang memekak tu..

    ReplyDelete
  6. dah lame tak dengar bunyi ayam berkokok pagi2.. kalau balik kampung nenek je baru merasa suasana camtu..

    ReplyDelete
  7. Awalnya ayam pakcik husin tu berkokok? Mmg patut nak kena sembelih hehehe

    ReplyDelete
  8. Seekor aje ke atau banyak dia bela ayam? Kalau banyak nanti mesti jiran bengkek ngeeee

    ReplyDelete
  9. Jiran kat rumah lama saya dulu pun bela ayam juga. Dah lah tu dilepaskan pula. Habis berak kat belakang rumah kami huhuhu

    ReplyDelete
  10. dah lama tak makan lempeng..
    nak sikit kak long....bole kaa...hehe

    ReplyDelete
  11. kakpah,
    tak meromang kak...tapi siap poie kek tingkap.nk donga boto ko tak...hahaha!!

    ReplyDelete
  12. syida,
    tak pasti,jap kan klong g tgk..hahahah!!

    ReplyDelete
  13. shaza,
    kalau kat kg best,dia sahut bersahut..kan?

    ReplyDelete
  14. yb,
    mugkin dia lebih suka ayam yg disembelih sdri:)

    ReplyDelete
  15. tb,
    kira tak per la jugak,sbb..kwsn rumah yb tu luas...!

    ReplyDelete
  16. yb 3,
    sekor jer,hari dah senyap...dah sembelih kot..hahah!!

    ReplyDelete