penaja utama

26 November 2010

peh tu, ni lak...!

salam....


sambungan n3 semalam.....
hari ahad 21hb nov.....
mak berhajat nak buat sedikit kenduri adik beradik...
dan bacaan yassin kumpulan mak kat kampung tu....

walaupun buat makan sedara mara jer....
mak tak lupa jemput jiran2 terdekat mak....
dapat gak mereka tolong masak...
ringan sikit....
disamping tu dia orang pun dapat makan besama-sama....



antara jiran2 yang datang menolong....
meriah sikit raso eh....!

fina&mama eh...
sampai kau gak kek umah mama kan fina....

ayah ngn umi pun datang gak..
tapi tak sempat nak ambik gambar...
bz na....hehehe



ni uwan kaklong.....
umor eh dalam 92 tahun kot...
masih togap laie....
tapi tak la segagah dulu....

yang ni la mak sedaro kaklong...
kaklong panggil dio andah....
sedaro lain ado yo yang datang.......
tapi tak sompek nak ambik gambar....


ni kumpulan yassin mak....
tak sangka ramai pulak yang datang..
mak bajet takut ramai yg tak datang...
memandangkan bayak kenduri kendara pada hari yg sama...
alhamdulillah...rezeki nama nya tu kan..?

sampai makanan terpaksa dihidangkan secara buffet...
kalau nak hidang guno dulang...
parah...!

apa pun syukur sangat2 semuanya bejalan lancar....
alahamdulillah....!
cuma nak tunggu bebudak bertiga ni berkhatan keesokan hari nya....




budak yang nak kena potong ni sempat menujukan skil merempit nya...
hahahaha......!

tunggu pulak n3 seterusnya yer....!

12 comments:

  1. buleh bayangkan macamano hoghuk e makcik2 tu borsembang sambil masak2 tu. Kok ado yang molatah2 lai hoghuk.

    ReplyDelete
  2. ayolahai kaklong ni, lotak la gambar yg senereh sikit..ha2..lepas balik dari rumah mama eh, terus demam malm tu..kono angin bukit puchong..

    ReplyDelete
  3. sama la...bila negeri jumpa negeri..huhu

    aksi rempit tu mcm pakar je yg snap gambo tu..hihi

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. sama la...bila negeri jumpa negeri..huhu

    aksi rempit tu mcm pakar je yg snap gambo tu..hihi

    ReplyDelete
  6. meriah jer npk ..x jemput pun saya..g mkn kenduri ni..

    ReplyDelete
  7. alhamdulilah kekalkan kesefahaman dengan keluarga akan mententeramkan jiwa...
    jeles tgk masak ramai2 macam tu

    ReplyDelete
  8. alhamdulilah kekalkan kesefahaman dengan keluarga akan mententeramkan jiwa...
    jeles tgk masak ramai2 macam tu

    ReplyDelete
  9. bagusnya kerjasama cmtu...tetiba rindu kampung lak....

    ReplyDelete
  10. Salam

    Ini yg seronok kenduri di kampung. Masa nak sediakan masakan tu bergotong royong dgn saudara mara dan jiran2.

    Kg kaklong mcm kg emak Adam juga stail nya.

    ReplyDelete