penaja utama

15 November 2010

APO HAJAT EH....?

salam....

adesss...!
semalam dania diserang muntah2...masuk apa ajer akan keluar balik.....
dari pukul 9 mlm ahad ari tu sampai ke pagi adah...
hati dah mula bebelah bagi nak pergi lembah....
tapi dah berjanji....kena lah tunai kan...
cuma lewat sikit jer bergerak dari rumah.....

dania tidur semula pagi tu....lena sangat,sebab sebelah malam tidur nya tak lena sangat....
kesian dia...malas pulak nak bangun kan dia..biar lah dia berehat dulu...
anak tak leh tidur malam...maka mama nya pun sama la jugak...

buk bak buk bak....
dalam pukul 11 baru gerak,pukul 1.30 sampai lembah....
uishhh..!
lambat nya kau sampai kaklong....
apa tak nya....
ada ajer tempat yang nk disinggah nya....
ermmmm....!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
jom kita layan apa xtvt kat lembah...

ni makanan tegahari yang disediakan oleh kakngah....
(sila abaikan jari tu yer..)
menu:
gulai ikan tenggiri+belimbing buluh
sup tulang
sayur bayam...
dan...
ikan masin goreng bawang...(memang mantop!)

disebab kan abem ada kerja sikit diluar,lewat balik...
lagi pun perut dah bergelora(pinjam word adeef)...
kita orang layan dulu....!
betambah nasi kaklong makan...
sesekali makan masakan orang lain....
memang sodap....hehehe..!


adam yang leka,ngan laptop....

dania..yang meragam jer bila sampai umah mak ngah...


budak 2 orang yg atas katil tu memang tak leh bejumpa....
bemain...sampai tak hengat dunia.....!


haziq&adeeb melayan ps2...
bilik ni memang tempat bebudak melepak...
bak kata kakngah...
tempat bekubang dia orang....



kakya ya makan kemudian...
nak suap sendiri....
sodap na mak ngah eh masak...
betambah nasik...!


hujan lebat...
sampai banjir...sebaik umah kakngah atas....
mengayat kejap bebudak ni tengok air banjir......
mihahahhhh..!

lapar la pulak balik....
kakngah sediakan minum petang pulak...


goreng pisang....!
memang laku macam goreng pisang panas..!
dan..
pengat pisang...!
(psstt..pengat tu kaklong la yg mengada-gada nak buat)
dah lama tak makan...
tapi tak ada mee siput la(bkn siput babi yer...!)...:(
cuma pisang ngn biji sagu....




abem yang baru balik...
makan la yo...kito orang dah makan tadi....
tunggu kau lambek na....
lapar la....
heheheh.......

nak balik hari masih hujan....
ajak en.pap beansur...buat2 tak tau pulak dia....
adesss...!
memontang adik ipar eh dah balik....
kalau tak tadi....mati kutu deh sensorang kek umah kakngah tu....
hahaha....
abem lak beri alasan,jalan jem hujan2 ni....
ermmm..iyo laaa...
dania pulak...
semakin ceria kat rumah mak ngah...
alhamdulillah...!

hujan masih turun,tapi tak lebat sangat dah...
kena la balik jugak....
tapi....
hujan terus sampai rumah....!
adesss...!

ehhh...kau tak cito pun apo hajat kau kaklong?
errr...
nanti kan n3 yang seterusnya yer....!



17 comments:

  1. hajat tobantut sikit... sowey yer akk ipar ku..
    call akk tu td, mmg dia slh dgr arahan. dia cek ngn opah tu ada xtra stok tak.. kok nk nambah...

    ReplyDelete
  2. oo, poi rumah kakngah rupo e. lenkali kakpah pun nak soghobu mah kngah gaklah. Buleh ko..

    ReplyDelete
  3. den tengok pon ikut bosolero gak nihah..

    lambeklak... nak tunggu laieee...

    ReplyDelete
  4. patut tggu mkn malam baru balik..sampai rmh blh tidur terus...musim hujan nih..kat kg pun dah banjir bosar..

    ReplyDelete
  5. oo kak long gi umah kak ngah.. umah kak ngah kat mane?? bukan lembah keramat kan..

    ReplyDelete
  6. aku dtg sok ko kena masak camni gak nok...tak kiraaaaa

    ReplyDelete
  7. shaza, umah dia bukan kat lembah keramat.kat lembah yg lain
    kak, dlm byk2 menu kakngah masak tu, 1 je yg kita mkn-sup tulang.akak bila nak masak lagi?ngeh ngeh ngeh.

    ReplyDelete
  8. ikan masin goreng bawang? wow!

    ReplyDelete
  9. KAKPAH,
    KALAU AKAK NAK POIE SOK KITO PLAN LA SENSIANG...HEHEHE

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. AZ,
    TAK LEH LA DIK, ADO KOJO KE UMAH...

    ReplyDelete
  12. SYIDA,
    SOP-SOP NI MEMANG BIASA KAKNGH BUAT...ANK2 EH GROMA

    ReplyDelete
  13. Hajat?!
    Qada' hajat!?

    Maman apa wehhhh ..

    ReplyDelete